ایران-یزد

میوه و تره بار و صیفی جات

تولید و سورت و بسته بندی انواع میوه و تره بار تازه با کیفیت عالی

فلفل دلمه ای سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌ها است. در حالت خام، یک فلفل دلمه ای تازه حاوی ۹۲ درصد آب است و یک فلفل دلمه‌ای متوسط، حاوی مس، فیبر، فولات، منگنز، منیزیم، پتاسیم، فسفر، پروتئین، سلنیوم، ویتامین C، ویتامین B6، ویتامین K1، ویتامین E و ویتامین A است. همچنین آنتی اکسیدان‌های زیادی از جمله کاپسانتین، وایولکسانتین، لوتئین، کوئرستین و لوتئولیتن در فلفل دلمه ای وجود دارد.

داروهای ضد پیری امروزه بازار بزرگی را به خود اختصاص داده‌اند و کمتر از یک صنعت میلیارد دلاری نیستند. اما اگر کدو سبز در آشپزخانه خود دارید، احتمالاً دیگر نیازی به این داروها نخواهید داشت: کدو سبز منبع خوبی از آنتی اکسیدان‌های لوتئین و زآگزانتین است. این دو کاروتنوئید خواص ضد پیری قدرتمندی از خود نشان داده‌اند. این آنتی اکسیدان‌ها از سلول‌های بدن و پوست در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند که در غیر این صورت ممکن است منجر به پیری زودرس شود. لوتئین و زآگزانتین نیز پوست را روشن کرده و سلامت آن را بهبود می‌بخشند. در یک مطالعه مشخص شد که لوتئین موجب جلوگیری از آسیب غشاء سلولی می‌شود. همچنین دارای خواص محافظت از نور است که از پوست در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کند. کدو سبز همچنین سرشار از بتاکاروتن است که کمبود آن خطر مرگ و میر را در مردان مسن افزایش می‌دهد. ریبوفلاوین موجود در کدو سبز سلامت پوست، مو، ناخن و غشاهای مخاطی را حفظ می‌کند. در یک مطالعه مشخص شد که ریبوفلاوین طول عمر مگس‌های میوه را افزایش می‌دهد – که نشان‌دهنده احتمال مشابه در انسان‌ها نیز هست. همانطور که دیدیم کدو سبز سرشار از ویتامین C است. طبق یک مطالعه در کره جنوبی، مشخص شد که این ویتامین پیری را در سلول‌های قلب انسان کاهش می‌دهد. همچنین ویتامین C در سطوح بالایی در لایه‌های پوست یافت می‌شود که میزان آن به دلیل افزایش سن کاهش می‌یابد. از این رو، مصرف ویتامین C راه حلی منطقی برای کاهش علائم پیری به نظر می‌رسد.

یکی از دلایل استفاده از بادمجان در رژیم های لاغری کالری بسیار پایین این میوه می باشد. علاوه بر این بادمجان چربی بسیار کم و فیبر بسیار بالایی دارد. استفاده از بادمجان به صورت کباب شده و آبپز می تواند به لاغری کمک کند.

دلیلی دیگر استفاده از بادمجان برای کاهش وزن فیبر غنی این میوه می باشد. همانطور که می دانید مواد غذایی دارای فیبر بالا ، پس از مصرف مدت زمان بیشتری به فرد احساس سیری می دهند و به همین دلیل از پرخوری جلوگیری می کنند.

ریزش مو:

میوه هایی مانند کیوی که سرشار از ویتامین های C و E هستند، می توانند به مبارزه با ریزش مو کمک کرده و سلامت مو را حفظ کنند.کیوی، سرشار از این دو ویتامین ضروری است. این میوه استوایی، حاوی مواد معدنی مانند منیزیم، روی و فسفر است که گردش خون را تحریک کرده و در نتیجه، رشد مو را تسریع می کند. علاوه بر این سرشار از آهن، ماده مغذی لازم برای افزایش سلامت مو است. کمک به تشکیل کلاژن پوست سر:کیوی، حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که به تشکیل کلاژن پوست سر کمک می کند. ویتامین C، همچنین جذب مواد مغذی را در پوست سر آسان کرده و موی شما را تغذیه می کند

کیوی برای کنترل دیابت:

خوش بختانه، یکی از آن میوه هایی است که افراد دیابتی می توانند بدون نگران شدن از وضعیت سلامتی شان آن را بخورند و این به دلیل فیبر بالا و فروکتوز موجود در آن است. شاخص گلیسمی کیوی به شدت پایین است (فقط 53) و این از افزایش ناگهانی سطح قند خون جلوگیری می کند. به علاوه، کیوی حاوی اینوسیتول است، آنزیمی که به کنترل سطح قند خون کمک می کند.
 
کیوی برای کمک به بهبود خلق و خو:خوردن یک کاسه کیوی، راه خوبی برای مبارزه با خلق و خوی بد و نا امیدی است. این میوه گرمسیری، سروتونین بالایی دارد که به تقویت حافظه، یادگیری و خلق و خو کمک می کند. مصرف منظم کیوی، اشتهای شما را تنظیم کرده و خواب را آسان می کند. خوردن کیوی، راه خوبی برای مهار افسردگی است.کیوی برای حفظ و ترمیم

سیب علاوه‌بر تطبیق‌پذیری بالا در آشپزی و داشتن رنگ‌ها و طعم‌های متعدد، میوه‌ای فوق‌العاده سالم با فواید تحقیقاتی بسیار زیاد است. این میوه پرخاصیت حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها، فیبر غذایی و طیف وسیعی از مواد مغذی دیگر است. سیب به دلیل محتوای مواد مغذی متنوع، می‌تواند جزء یک رژیم غذایی سالم و متعادل باشد.

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در سیب کمک می‌کند تا رادیکال‌های آزاد در بدن خنثی شود. رادیکال‌های آزاد مولکول‌های واکنشی هستند که در نتیجه فرایندهای طبیعی و فشارهای محیطی ایجاد می‌شوند. اگر رادیکال‌های آزاد بیش‌ازحد در بدن انباشته شوند، باعث استرس اکسیداتیو می‌شوند. این می‌تواند منجر به آسیب سلولی شده و آسیب سلولی نیز به طیف وسیعی از شرایط، از جمله سرطان و دیابت کمک می‌کند.

درنتیجه از فواید سیب می‌توان به جلوگیری از بروز بسیاری از بیماری‌ها نظیر دیابت، سرطان و بیماری‌های قلبی اشاره کرد.

خیار، یک میوه چهار فصل از خانواده کدوییان، با طبع سرد و تر است. این میوه با خنک کردن بدن و افزایش کیفیت هضم غذا به سلامت کبد کمک می‌کند. علاوه بر کم بودن کالری‌های خیار، این میوه سرشار از سلولز و حاوی ویتامین‌هایی نظیر A، B1، B2، B3، B5، B6، اسید فولیک، ویتامین C، ویتامین K، همچنین مواد معدنی نظیر کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم و روی است.در این مطلب با خواص خیار برای کبد چرب آشنا می‌شویم

نظر بگذارید

fa_IRPersian